Activitats

Esmorzars Professionals de Turisme

Des d'aquest 2019 la Fundació organitza una sèrie d'esmorzars per a professionals del sector turístic, amb un format més reduït (aforament màxim 35 persones).
En aquestes sessions es tracten tota mena de temes que puguin tenir impacte o interès pel sector.
Amb el suport de Banc Sabadell.

Curses Solidàries

El passat desembre hem participat com a col·laboradors en la tradicional Cursa de Nadal de Lloret. La recaptació de les inscripcions es va destinar íntegrament al projecte Pels Valents.

Amb prop de 850 participants, es van recaptar 4.515€ que són pel SJD Pediatric Cancer Center Barcelona i el seu nou centre d'oncologia infantil.

Business Tourism Market

El Business Tourism Market (BTM) és un espai de debat i d’intercanvi de coneixements sobre la indústria del turisme. El fòrum està promogut i organitzat per la Fundació Climent Guitart, que perpetua la memòria de l’empresari lloretenc; per l’Agència EFE, agència de comunicació i de servei de notícies internacional, i per l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya.

Després de l’exitosa primera edició sota el títol És hora de canviar!, el segon lliurament del BTM ens proposa anar Del canvi a la transformació. El fòrum ofereix una jornada de ponències amb experts i professionals del sector turístic que centraran les seves intervencions, sobretot, en qüestions com la innovació, la tecnologia, la gastronomia o la seguretat al sector travel.

La segona edició se celebrarà el dijous 3 d’octubre de 2019, a la Sala Palas Atenea del Guitart Central Park Aqua Resort de Lloret de Mar. Durant la jornada s’oferiran diverses ponències, taules rodones i debats, que conclouran amb un dinar de networking.

El Business Tourism Market rep el suport de La Fundació La Caixa, la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Ajuntament de Lloret de Mar. També compta amb la col·laboració de Vueling, UNDATIA comunicació, Hosteltur com a Media Partner, 360 Totalweb, The Earthnauts, Visyon i Guitart Hotels.

Més informació i inscripcions a btm-fcg.com

Premis Climent Guitart

Amb la finalitat d’honorar la memòria de Climent Guitart, els premis s’atorguen des de l’any 2015. Els premis es centren en quatre àmbits en què Climent Guitart va fonamentar bona part de la seva vida professional i personal: la formació, l'emprenedoria, la solidaritat i la música.

Premi a la Formació en Turisme i Hostaleria
S'atorga a l'estudiant amb millor nota del Cicle Formatiu d'Hostaleria i Turisme de l'Institut Ramon Coll i Rodés, de Lloret de Mar. El jurat també li atorga una beca al CETT, Campus Internacional de Turisme, Hoteleria i Gastronomia, adscrit a la Universitat de Barcelona, perquè continuï els seus estudis en un curs de Formació Superior de Cuina i Gastronomia. En l'edició de 2015 es va atorgar a l'estudiant Pol Monja Pérez, el 2016 a Víctor Manuel Córdoba i, el 2017 a Antoni Valhondo.

Premi a la Solidaritat
S'atorga a una persona o organització que hagi desenvolupat un projecte solidari destacat durant l'últim any. En l'edició de 2015 es va premiar la Fundació Banc dels Aliments, l’any 2016 a Roca Brothers Foundation i, l’any 2017, a Proactiva Open Arms.

Premi a l'Emprenedoria a la Costa Brava - Pirineu de Girona
S'atorga a una entitat, organització o persona que hagi desenvolupat un projecte emprenedor al territori de la Costa Brava - Pirineu de Girona i compta amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. L’edició de 2015 va premiar el Celler La Vinyeta, de Mollet de Peralada, l’any 2016 la productora Visual 13 i, el 2017, Marc Casadellà, per la creació d’un dels primers Pitch & Putt de Catalunya, al municipi de Gualta, i el seu projecte sostenible Burricleta.

Premi a la Música
S'atorga a un artista per la seva trajectòria en el món de la música. L'edició de 2015 va premiar la cantant Luz Casal, el 2016 la soprano Ainhoa Arteta i, el 2017, el cantautor Antonio Orozco.

Sopar de Dones Solidàries

El Sopar de Dones Solidàries és una iniciativa nascuda l’any 2007 per recaptar fons pel programa ‘Molt x Viure’, de l’AECC- Catalunya Contra el Càncer, que dona suport a dones diagnosticades de càncer de mama amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida a través de l’atenció psicològica, activitats d’oci i voluntariat testimonial.

L’esdeveniment està organitzat conjuntament amb la junta local de Lloret de Mar de l’AECC – Catalunya Contra el Càncer. La vetllada ha reunit, en cadascuna de les seves edicions, unes 300 dones que mostren el seu suport a les diagnosticades amb la malaltia i que lluiten per vèncer-la.

Entre les assistents d’edicions anteriors, hi figuren dones reconegudes del món de la música, l’esport, la política o l’art, com Soraya Arnelas, Anna Tarrés, Pilarín Bayés, Lucrecia, Ana Boadas, Luz Casal, Ivana Miño, Montse Folch, Sor Lucía Caram, Carme Ruscalleda, Alejandra Prat, Magda Oranich, Ona Carbonell o Helena Rakosnik, entre moltes altres. Fins el moment, més de 3.000 dones han volgut col·laborar i participar activament en aquesta iniciativa, posant cara i veu a la lluita contra el càncer.

Concerts Solidaris

La Fundació inclou entre les seves activitats l'organització de concerts solidaris.

Horst Sohm, director de l’Orquestra de Cambra Johann Strauss, torna el dilluns 19 d’agost a Lloret de Mar per oferir, per vuitè any consecutiu, un concert benèfic a favor de la Fundació Climent Guitart.

L’actuació, organitzada per la Fundació Climent Guitart i el Rotary Club de la població gironina, començarà a les 20.30 i tindrà un preu de 20€ en forma de donatiu. Els fons se destinaran a diferents accions socials de la Fundació Climent Guitart, que centra la seva activitat en el foment i desenvolupament del turisme, així com contribueix al benestar general d’aquells sector de la població que són especialment vulnerables.

Sohm ha dirigit diverses orquestres, com la de París, la Mozart Festival i la Copernicus; i ha participat en prestigiosos festivals com els d’Hamburg, Berlín, París, Innsbruck o Santander. Durant els Jocs Olímpics del 92 va estrenar l’obra “Concert d’Empúries” per l’arribada de la torxa Olímpica a Catalunya.

Recapte Solidari

Cada any, coincidint amb les dates de les festivitats nadalenques, la Fundació Climent Guitart organitza un esdeveniment de recaptació solidària amb l'objectiu d'ajudar els col·lectius més vulnerables. La recaptació pot ser d'aliments bàsics i joguines.

Aquesta activitat solidària es desenvolupa a Lloret de Mar, en concret, a l'Hotel Guitart Central Park Aqua Resort de Guitart Hotels.