El meteoròleg R. Picó descarta que el canvi climàtic afecti al sol i platja

27/09/2019

El meteoròleg Alfred Rodríguez Picó ha protagonitzat un aperitiu del fòrum de turisme BTM, que tindrà lloc dijous que ve a Lloret de Mar, i ha descartat que el canvi climàtic afecti el sector de sol i platja.

Rodríguez Picó ha recordat que algunes previsions fetes fa dues dècades no s’han complert i que, per contra, algunes actuals s’han accelerat.

El popular divulgador també sospita que l’enregistrament d’imatges a través de telèfons mòbils ha provocat la sensació d’increment del perill.

Alfred Rodríguez Picó ha subratllat que les hores de sol augmenten a la Costa Brava, tot i que també puntualitza que no serà estrany que nevi a la costa.

Rodríguez Picó ha apel·lat per solucionar el problema dels temporals que arrosseguen la sorra de les platges i s’ha mostrat convençut que l’augment de temperatures mitjanes en altres destins europeus no farà que els turistes abandonin llocs com Lloret de Mar.

El meteoròleg ha participat a l’Hotel Guitart Central Park, escenari del BTM, en un dels Esmorzars Professionals que organitza la Fundació Climent Guitart i que, en aquest cas, servia d’aperitiu del fòrum que aquesta institució, l’Agència EFE i l’Agència Catalana de Turisme organitzen la setmana que ve amb la seguretat i la gastronomia com a eixos sota el paraigua del salt tecnològic.

Enllaç La Vanguardia