Activitats

Cursa Nadal de Lloret #lloretpelsvalents

Enguany participem com a col·laboradors en la tradicional Cursa de Nadal de Lloret, el proper 23 de desembre. La recaptació de les inscripcions es destina íntegrament al projecte Pels Valents; es poden formalitzar al web de l’ajuntament de la vila aquí.

A més, qui vulgui fer el seu donatiu voluntari directament a SJD (Sant Joan de Déu) Pediatric Cancer Center Barcelona, ho pot fer aquí.

Business Tourism Market

El Business Tourism Market (BTM) és un espai de debat i d’intercanvi de coneixements sobre la indústria del turisme. El fòrum està promogut i organitzat per la Fundació Climent Guitart, que perpetua la memòria de l’empresari lloretenc; per l’Agència EFE, agència de comunicació i de servei de notícies internacional, i l'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya.

Sota el títol És hora de canviar!, el BTM proposa una jornada de ponències amb experts i professionals del sector turístic que centraran les seves intervencions, sobretot, en qüestions com la innovació i la tecnologia.

La primera edició se celebrarà el dijous, 18 d’octubre de 2018, a la Sala Palas Atenea del Guitart Central Park Aqua Resort de Lloret de Mar. Durant la jornada constarà de diverses ponències, taules rodones i debats, que conclouran amb un dinar de networking.

El Business Tourism Market rep el suport de La Fundació La Caixa, la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Agència Catalana de Turisme. També compta amb la col·laboració de Vueling, UNDATIA comunicació i Guitart Hotels.

Premis Climent Guitart

Amb la finalitat d’honorar la memòria de Climent Guitart, els premis s’atorguen des de l’any 2015. Els premis es centren en quatre àmbits en què Climent Guitart va fonamentar bona part de la seva vida professional i personal: la formació, l'emprenedoria, la solidaritat i la música.

Premi a la Formació en Turisme i Hostaleria
S'atorga a l'estudiant amb millor nota del Cicle Formatiu d'Hostaleria i Turisme de l'Institut Ramon Coll i Rodés, de Lloret de Mar. El jurat també li atorga una beca al CETT, Campus Internacional de Turisme, Hoteleria i Gastronomia, adscrit a la Universitat de Barcelona, perquè continuï els seus estudis en un curs de Formació Superior de Cuina i Gastronomia. En l'edició de 2015 es va atorgar a l'estudiant Pol Monja Pérez, el 2016 a Víctor Manuel Córdoba i, el 2017 a Antoni Valhondo.

Premi a la Solidaritat
S'atorga a una persona o organització que hagi desenvolupat un projecte solidari destacat durant l'últim any. En l'edició de 2015 es va premiar la Fundació Banc dels Aliments, l’any 2016 a Roca Brothers Foundation i, l’any 2017, a Proactiva Open Arms.

Premi a l'Emprenedoria a la Costa Brava - Pirineu de Girona
S'atorga a una entitat, organització o persona que hagi desenvolupat un projecte emprenedor al territori de la Costa Brava - Pirineu de Girona i compta amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. L’edició de 2015 va premiar el Celler La Vinyeta, de Mollet de Peralada, l’any 2016 la productora Visual 13 i, el 2017, Marc Casadellà, per la creació d’un dels primers Pitch & Putt de Catalunya, al municipi de Gualta, i el seu projecte sostenible Burricleta.

Premi a la Música
S'atorga a un artista per la seva trajectòria en el món de la música. L'edició de 2015 va premiar la cantant Luz Casal, el 2016 la soprano Ainhoa Arteta i, el 2017, el cantautor Antonio Orozco.

Sopar de Dones Solidàries

El Sopar de Dones Solidàries és una iniciativa nascuda l’any 2007 per recaptar fons pel programa ‘Molt x Viure’, de l’AECC- Catalunya Contra el Càncer, que dona suport a dones diagnosticades de càncer de mama amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida a través de l’atenció psicològica, activitats d’oci i voluntariat testimonial.

L’esdeveniment està organitzat conjuntament amb la junta local de Lloret de Mar de l’AECC – Catalunya Contra el Càncer. La vetllada ha reunit, en cadascuna de les seves edicions, unes 300 dones que mostren el seu suport a les diagnosticades amb la malaltia i que lluiten per vèncer-la.

Entre les assistents d’edicions anteriors, hi figuren dones reconegudes del món de la música, l’esport, la política o l’art, com Soraya Arnelas, Anna Tarrés, Pilarín Bayés, Lucrecia, Ana Boadas, Luz Casal, Ivana Miño, Montse Folch, Sor Lucía Caram, Carme Ruscalleda, Alejandra Prat, Magda Oranich, Ona Carbonell o Helena Rakosnik, entre moltes altres. Fins el moment, més de 3.000 dones han volgut col·laborar i participar activament en aquesta iniciativa, posant cara i veu a la lluita contra el càncer.

Concerts Solidaris

La Fundació inclou entre les seves activitats l'organització de concerts solidaris.

El proper divendres 30 de novembre es celebra el segon concert benèfic de la Fundació Climent Guitart que oferiran els Gospelians de Girona a l’Església Parroquial de Sant Romà de Lloret de Mar.

L’esdeveniment té un preu de 20€ que es destinaran a la restauració de l’orgue parroquial de Lloret, i se celebrarà a partir de les 20.30 hores. Està organitzat conjuntament amb el Rotary Club de Lloret de Mar.

Els Gospelians de Girona és un cor que es va formar 2006 i que des de 2011 està dirigit per la sud-africana Karol Green que va ampliar el repertori del grup amb cançons de Gospel i Negre Spirituals que els hi donen un toc exclusiu.

El passat agost va tenir lloc l'acte inaugural de la Fundació, el Concert Solidari de l'Orquestra de Cambra de París a benefici d'Aspronis, amb gran èxit de públic i recaptació.

Des de fa gairebé una dècada, l’Orquestra de Cambra de París, dirigida pel director d’orquestra Hosrt Sohm, ofereix un concert solidari a Lloret de Mar. El concert té l'objectiu d'apropar la música clàssica a la ciutadania amb un objectiu solidari de la fundació.

Sohm ha realitzat nombroses gires per tot el món, incloent prestigiosos festivals com els d’Hamburg, Berlín, París, Inssbruck o Santander. Durant els Jocs Olímpics del 92 va estrenar l’obra “Concert d’Empúries” per l’arribada de la Torxa Olímpica a Catalunya. Durant els últims anys ha dirigit orquestres com la Mozart Festival, la Johann Strauss i la Copernicus.

Recapte Solidari

Cada any, coincidint amb les dates de les festivitats nadalenques, la Fundació Climent Guitart organitza un esdeveniment de recaptació solidària amb l'objectiu d'ajudar els col·lectius més vulnerables. La recaptació pot ser d'aliments bàsics i joguines.

Aquesta activitat solidària es desenvolupa a Lloret de Mar, en concret, a l'Hotel Guitart Central Park Aqua Resort de Guitart Hotels.