Fundació Barça & FCG

Des de l'any 2019 la Fundació Barça i la Fundació Climent Guitart mantenen un acord de col·laboració per desenvolupar dos projectes socials destinats, d'una banda a la promoció i la inclusió social de joves migrants sense referents adults, i de l'altra a fomentar el benestar emocional de les nenes i els nens que lluiten contra malalties greus, mitjançant el reforç d'emocions positives. El "Campus d'Hostaleria i Esports pel foment de l'ocupabilitat de joves migrats sense referents adults", té com a objectiu que els participants desenvolupin competències que els permetin ampliar les seves expectatives laborals i, alhora, rebin orientació en el seu procés d'integració. Durant vuit dies, el joves reben formació específica de diferents àmbits del món de l'hostaleria impartida per professionals del sector, en col·laboració amb diverses empreses i entitats. L'estada també inclou activitats esportives de la mà dels instructors de la metodologia FutbolNet, el projecte educatiu de la Fundació Barça que utilitza el futbol com a eina sòcioeducativa i de canvi social amb infants i joves. Aquest campus compta amb el suport directe de la Direcció General d'Atenció a la lnfància i l'Adolescència (DGAIA) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

Fruit de l'acord amb Fundació Barça i, en aquesta ocasió, amb la col·laboració de la Fundació Enriqueta Villavecchia, neixen les estades de cap setmana de la Fundació Climent Guitart per a 25 nens i nenes que lluiten contra una malaltia greu, i els seus acompanyants (familiars, metges o voluntaris). L'objectiu d'aquestes trobades, és millorar l'estat emocional d'aquest infants i adolescents i fomentar espais d'oci i relació després d'un llarg període d'aïllament del seu entorn.
Amb la pandèmia s'han desenvolupat noves accions virtuals com el Taller ll·lusions que han permès apropar els nens i nenes a diferents activitats lúdiques de la mà de personalitats com Lucrecia, Pilarín Bayés, el Màgic Andreu o Christian Escribà.

Recentment s'han desenvolupat noves iniciatives conjuntes com la Gastroescuela del projecte Gira Jóvenes de Coca-Cola Europacific Partners, amb l'objectiu de millorar l'empleabilitat de joves en risc d'exclusió. És una acció de les dues fundacions juntament amb el CETT-UB, !'Academia Catalana de Gastronomia i Fundació la Caixa.