Concert per la Pau – Festival Chamber Orchestra of Europe

12/08/2022 | 20:30 h

Església Parroquial Sant Romà (Lloret de Mar)

Les Passions de Quatre Genis Musicals: Bach, Haydn, Wagner i Piazzolla

Horst Sohm, director de l’Orquestra de Cambra Johann Strauss, torna el divendres 12 d’agost a Lloret de Mar per oferir, per desena vegada, un concert benèfic a favor del programa per la pau de la Fundació Convent de Santa Clara de Sor Lucía Caram i de la Fundació Climent Guitart.

L’actuació, organitzada per la Fundació Climent Guitart, començarà a les 20.30 i tindrà un preu de 20€ en forma de donatiu. Part dels fons es destinaran al programa de suport a Ucraïna –acollida de refugiats i acció humanitària a la zona de conflicte– de la Fundació Convent de Santa Clara.

El programa que interpretarà la Festival Chamber Orchestra of Europe es dividirà en dues parts. La primera es centrarà en peces de Bach i Haydn. En la segona part, en canvi, l’Orquestra rendirà homenatge a Wagner i Piazzolla. Consulta i descarrega el programa complert aquí.

Maya van Look (soprano) és una soprano alemanya que s’especialitzà en la interpretació de cançons de diversos compositors; alemanys, italians, anglesos, francesos i espanyols. Maya van Look està molt unida a Catalunya; el seu pare, el pintor i escultor Hans-Günther van Look (1939-2007), es va instal·lar a Cadaqués a la dècada dels 70′ i va crear la vidriera de Santa Cecília, patrona de la música, per a l’església de Santa Maria de Cadaqués. Un dels contratenors més destacats, Vincent Aguettant (mestre alumne de Montserrat Caballé i Leonie Rysanek) es converteix en el mestre de Maya van Look, quan la cantant estudiava a París. Des del 2018, Maya van Look ha estat perfeccionant el seu art vocal amb el mestre Saverio Suárez-Ribaudo, ex- solista de l’Òpera Estatal de Baviera a Munic i ara professor de cant sol·licitat internacionalment. A ell li deu la veu càlida i madura. Maya van Look és ara una soprano sol·licitada a Suïssa, el seu lloc de residència, i a l’estranger, on és una intèrpret molt valorada com a cantant. Maya va aprendre a tocar el piano a l’edat de 7 anys. El seu avi, un wagnerià entusiasta, la portava regularment al Festival de Bayreuth. Tant la família Wagner com Richard Strauss eren amics de la família de Maya. El seu besavi, va tocar amb Richard Strauss a la “Sternensaal” una sala de música construïda especialment per a interpretar-hi concerts Matinee (actuacions diürns) a Karlsruhe. Maya van Look sobretot és coneguda, entre altres aspectes, per interpretar les cançons de Wesendonck de Wagner d’una manera molt inusual i especial. Amb una sensibilitat i calidesa sense precedents.

Sohm ha dirigit diverses orquestres, com la de París, la Mozart Festival, la Copernicus, la Cambra de Berlin, Simfòniques d’Omsk, Torun, Szczecin i la Rubinstein de Lodz; i ha participat en prestigiosos festivals com els d’Hamburg, Berlín, París, Innsbruck o Santander. Va ser nomenat Membre d’Honor del moviment europeu pel consell d’Europa a Estrasburg, després d’un concert al Parlament Europeu. Durant els Jocs Olímpics del 92 va estrenar l’obra “Concert d’Empúries” per l’arribada de la torxa Olímpica a Catalunya.

Les entrades es poden obtenir a diferents punts de Lloret de Mar: a la recepció de l’hotel Guitart Central Park Aqua Resort, al Gremi d’Hosteleria, al Cafè de la Vila, la floristeria La Camèlia o el mateix dia del concert a l’església parroquial.