Enric Dotras, nomenat director de la Fundació Climent Guitart

01/08/2018

• Amb més de 20 anys al sector turístic, Dotras és també president del Gremi d’Hosteleria de Lloret de Mar.
  • Dilluns 20 d’agost es durà a terme la primera activitat de la fundació, el Concert Solidari de l’Orquestra de Cambra de París, a favor d’Aspronis.

Després de la seva constitució el passat 25 de maig, la Fundació Climent Guitart ha nomenat a Enric Dotras com a director d’aquesta entitat privada sense ànim de lucre que perpetua la memòria de l’empresari hoteler Climent Guitart i Pascual.

Presidida per Cristina Cabañas i fundada per la família Guitart Cabañas, la fundació té per objecte el foment i el desenvolupament del turisme en tots els seus àmbits, especialment pel que fa a la formació i promoció de professionals del sector. Cabañas ha destacat que “la incorporació de Dotras és clau per fer créixer la fundació i portar a terme tots els seus projectes. L’amistat i la vinculació professional que tenia amb en Climent Guitart asseguren que complirà amb la premissa principal de la fundació: perpetuar la seva memòria”.

Enric Dotras, més de 20 anys al sector turístic

Nascut a Calella de la Costa (1970), on es va iniciar al món de l’hostaleria al negoci familiar del restaurant El Faro -el primer d’aquesta població-, Enric Dotras té una llarga experiència al sector turístic.

L’any 1991 es va incorporar a l’Hotel Acacias de Lloret de Mar com a director, càrrec que tindria durant 26 anys i que el vincularia al desenvolupament turístic del municipi. El 1998 es va integrar a la junta del Gremi d’Hosteleria de Lloret de Mar, on va conèixer a nivell personal i professional a Climent Guitart. Des del 2002 assumeix la presidència d’aquest Gremi. La Mesa Empresarial de Turisme de Lloret de Mar, fundada per Climent Guitart, també va unir-los des dels seus inicis amb el projecte comú de la reconversió turística del municipi. Dotras, que encara forma part de la junta sota la presidència de Josep Maria Molist. El nou director de la fundació també va ser director executiu de Lloret Turisme durant 13 anys. Actualment, és vicepresident de la Cambra de Comerç de Girona, liderant el departament de Comerç i Turisme, i vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Les primeres activitats de la Fundació

La primera activitat que es farà des de la Fundació Climent Guitart serà el dilluns 20 d’agost amb el Concert Solidari de l’Orquestra de Cambra de París, dirigida pel director d’orquestra Horst Sohm.

El concert serà a favor de la Fundació Aspronis, que enguany celebra els seus 50 anys i que treballa per generar iniciatives, suports i serveis per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual. Organitzat conjuntament entre la Fundació Climent Guitart i el Rotary Club Lloret de Mar, l’esdeveniment tindrà lloc a aquesta associació de Lloret de Mar (c/ de la Vila, s/n).

Per altra banda, la fundació també promou la primera edició del Business Tourism Market (BTM), un fòrum de debat sobre la indústria del turisme i de les noves tendències de negoci, organitzat conjuntament per Guitart Hotels i l’Agència EFE, que se celebrarà el 18 d’octubre al Guitart Central Park Aqua Resort de Lloret de Mar.