Entrevista Cristina Cabañas – La Vanguardia

29/09/2019

Cabañas veu als operadors superats després de la fallida de Thomas Cook

La presidenta de Guitart Hotels, Cristina Cabañas, destacada empresària del sector turístic català, creu que la manca d’adaptació a les tecnologies no és l’únic motiu que explica la fallida de Thomas Cook, tot i que considera que “el comerç electrònic ha superat el d’operadors tradicionals”.

Cabañas, amb l’epicentre dels seus negocis a Lloret de Mar (Girona), admet que la companyia britànica operava en aquesta localitat gironina, “una plaça afectada com la totalitat de poblacions del litoral i les illes”.

“Ara estem treballant a cada empresa les accions a adoptar, siguin de caràcter individual o associat a través del gremi i de la mà dels serveis jurídics de la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT)”, afegeix.

Segons la seva opinió, el que ha passat dóna la raó a l’esperit del fòrum Business Tourism Market (BTM) que s’organitza el proper 3 d’octubre a Lloret de Mar i la segona edició del qual manté el discurs de la necessitat que té el sector d’adaptar-se al salt tecnològic .

Per a Cristina Cabañas, el BTM vol informar “del que passa al turisme, dels aspectes que l’afecten directament, les novetats en gestió i altres aspectes d’alta sensibilitat”.

“En aquesta edició, novament la digitalització i la tecnologia aplicada al negoci ia l’hoste estarà molt present parlant de realitat augmentada, estesa, virtual i immersiva”, subratlla.

La gastronomia serà un dels plats forts d’aquest fòrum, organitzat per la Fundació Climent Guitart, l’Agència EFE i l’Agència Catalana de Turisme, perquè Cabañas considera que ja no és un complement més de l’estada dels clients, és una experiència de les que han de tenir per comptar amb un record memorable”.

La presidenta de Guitart Hotels recorda que tots els seus establiments estan acreditats pel programa AMED, que promou l?alimentació mediterrània, i que compten amb l?assessoria dels cuiners Jordi Morillo i Oriol Ivern del restaurant Hisop de Barcelona, ​​que llueix estrella Michelín des del 2010.

La seguretat serà un altre eix del BTM i Cristina Cabañas posa com a exemple de la importància les conseqüències d’atemptats com el de Nova York del 2001.

Cabañas entén que oferir garanties en aquest àmbit és clau per a destinacions com Lloret de Mar i, per això, el fòrum del 3 d’octubre vinent comptarà amb exposicions a càrrec d’experts de Mossos d’Esquadra i Policia Local.

El BTM d’aquest any té com a lema “Del canvi a la transformació” i busca consolidar l’èxit de la primera edició amb un programa que aquesta empresària turística qualifica com “d’alt nivell i molt transversal en temes d’interès per al sector”.

Enllaç La Vanguardia