II Edició Premis Climent Guitart

03/11/2016 | Guitart Central Park Aqua Resort (Lloret de Mar)

Els II Premis Climent Guitart guardonen figures destacades de la música, l’emprenedoria, la solidaritat i la formació

• Ainhoa Arteta, Roca Brothers Foundation, Visual 13 i l’estudiant Víctor Manuel Córdoba, guardonats en la segona edició dels Premis Climent Guitart.
  • La celebració ha comptat amb l’actuació de la soprano Ainhoa Arteta a la seva renovada sala Palas Atenea de l’hotel Guitart Central Park.

Els Premis Climent Guitart, organitzats pel grup hoteler Guitart Hotels, s’han celebrat aquesta nit a l’hotel Guitart Central Park per guardonar els quatre àmbits en els quals l’hoteler Climent Guitart va fonamentar bona part de la seva vida professional i personal: la música, l’emprenedoria, la solidaritat i la formació.

En aquesta segona edició, els guardonats han estat: Ainhoa Arteta, per la seva trajectòria internacional, en el premi a la Música; Visual 13, pels seus projectes audiovisuals per donar visibilitat de la Costa Brava; en el premi a l’Emprenedoria a la Costa Brava – Pirineu Girona; a Roca Brothers Foundation, pel seu projecte Food Africa per a la conservació d’aliments, en el premi a la Solidaritat; i Victor Manuel Córdoba, per aconseguir la millor nota en el Cicle Formatiu d’Hostaleria i Turisme de l’Institut Ramon Coll i Rodés (Lloret de Mar), en l’últim curs 2015-2016.

Per altra banda, el jurat ha renovat la beca al guardonat del Premi de la Formació de la primera edició dels premis, en Pol Monja Pérez, per cursar el segon curs en formació superior de cuina i gastronomia al CETT, Campus Internacional de Turisme, Hostaleria i Gastronomia, adscrit a la Universitat de Barcelona.

Presentada pel periodista Josep Puigbó, la vetllada ha reunit a 150 assistents a la renovada sala Palas Atenea de l’Hotel Guitart Central Park de Lloret de Mar. L’entrega de premis ha comptat amb personalitats del país com Pilarín Bayés, il·lustradora i ninotaire catalana, Jaume Dulsat, alcalde de Lloret de Mar, Octavi Bono, director general de turisme de la Generalitat de Catalunya o Ainhoa Arteta, soprano que ha ofert un breu concert després del lliurament dels premis.

Els jurat dels II Premis Climent Guitart

Els Premis Climent Guitart, de caràcter anual des que es van iniciar l’any 2015 amb motiu de la celebració dels 60 anys de la cadena Guitart Hotels.

El jurat dels II Premis Climent Guitart està format per la Cristina Cabañas, presidenta de Guitart Hotels, com a presidenta del jurat; Maria Abellanet, consellera delegada del Grup CETT; Eugènia Bieto, directora general d’ESADE Business Law & School; Octavi Bono, director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya; Enric Dotras, president del Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar; Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària la Caixa; Juli Guiu, president de Clipper’s Music; Marian Muro, directora general del grup Julià a Espanya; Cristina Pinto, tècnica d’educació de l’ajuntament de Lloret de Mar; Josep Puigbó, periodista, director general d’UNDATIA Comunicació i Ramon Ramos, director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Climent Guitart, l’ànima de Guitart Hotels

Les línies de negoci de Guitart Hotels han anat sempre molt vinculades al turisme familiar, esportiu, de negocis i cultural. La família Guitart va viure els orígens del boom del turisme de la Costa Brava amb la inauguració del seu primer establiment, l’Hotel Mar Brava, situat a Tossa de Mar, l’any 1955. Al cap de 10 anys, amb la incorporació de l’Hotel Guitart i l’Hotel Rosa de Lloret de Mar, Guitart Hotels es va constituir com a grup hoteler.

A partir de l’any 1983, Climent Guitart, recent format a ESADE i a la Universitat de Harvard, agafa el relleu generacional de l’empresa i assumeix la presidència de Guitart Hotels. Aleshores es van anar incorporant diferents hotels al grup, com l’Hotel Guitart Club Goya, que va representar la primera aposta de l’empresa pel turisme esportiu, el Guitart Central Park Hotel, que va ser el primer ressort de la Costa Brava (1985), o l’Institut GEM, primer Wellnes & Spa a Lloret que introdueix el concepte de la salut al turisme.

Actualment, el grup hoteler està presidit per Cristina Cabañas i compta amb 8 establiments: el Guitart Grand Passage, el Guitart la Molina Aparthotel & Spa, el Guitart Gold Central Park Resort & Spa, el Guitart Central Park Resort & Spa, el Guitart Club Goya, el Wellness & SPA Insitut GEM, l’Aparthotel Guitart Central Park & Spa i el Guitart Rosa.