Neix la Fundació Climent Guitart per fomentar el turisme i la solidaritat

31/07/2018

• Fundada per la família Guitart Cabañas, la fundació perpetua la memòria de Climent Guitart i Pascual, qui va presidir Guitart Hotels més de 30 anys.
  • Entre les activitats del 2018, s’hi troba la primera edició del Business Tourism Market, fòrum de debat sobre la indústria del turisme i les noves tendències de negoci.

La Fundació Climent Guitart, entitat privada sense ànim de lucre que perpetua la memòria de l’empresari hoteler Climent Guitart i Pascual, s’ha constituït aquest matí a Lloret de Mar.

Presidida per Cristina Cabañas i fundada per la família Guitart Cabañas, la fundació té per objecte el foment i el desenvolupament del turisme en tots els seus àmbits, especialment pel que fa a la formació i promoció de professionals del sector, i també vinculat a l’emprenedoria, la música i la solidaritat. La Fundació Climent Guitart també vol contribuir al benestar general de les persones a partir de la col·laboració i la cooperació amb el desenvolupament de sectors de la població que, per motius econòmics, geopolítics o socials, són especialment vulnerables.

Calendari d’activitats de 2018

La Fundació Climent Guitart esdevé la branca de responsabilitat social corporativa de Guitart Hotels, grup que compta amb més de 60 anys d’història. Totes les activitats solidàries que portava a terme el grup hoteler s’organitzaran, a partir d’ara, a través de la fundació. En aquest sentit, ja s’han anunciat tres activitats: un concert solidari de l’Orquestra de Cambra de París, el 20 d’agost; la quarta edició dels Premis Climent Guitart, el 8 de novembre; i el Sopar de Dones Solidàries, en col·laboració amb la junta de l’AECC – Catalunya de Lloret de Mar, que aquest any arribarà a l’onzena edició i que tindrà lloc el 29 de novembre.

La fundació també promou la primera edició del Business Tourism Market (BTM), un fòrum de debat sobre la industria del turisme i de les noves tendències de negoci, organitzat conjuntament per Guitart Hotels i l’Agència EFE, que se celebrarà el 18 d’octubre.